آذر، عادل؛ غلامزاده، رسول و قنواتی، مهدی (1395). مدلسازی مسیری - ساختاری در مدیریت: کاربرد نرمافزار SmartPLS. تهران. نگاه دانش.
پیرایش، ر؛ امیری، و ؛ جعفری، م؛ ایمانی برندق، م (1399). «بررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی و جهتگیری کارآفرینی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی کارآفرینی استراتژیک در شرکتهای صنعتی استان زنجان». مدیریت بهرهوری، 14(152)، 23-45.
تاجپور، م، حسینی، ا. (1399). «تأثیر هوش و فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در شرکت گاز شیراز». مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت. 12(45)، 335-354.
چیتسازان، ه؛ طالبی، ک؛ محب علی، ا (1396). «شناسایی و اولویتبندی رایجترین روشهای تأمین مالی خود راهانداز در کسبوکارهای نوپای حوزۀ IT». فصلنامۀ علمیـ پژوهشی توسعۀ کارآفرینی. 10(1)، 61-79.
خواهنده کارنما، ا؛ دهقان نجمآبادی، ع؛ تاجپور، م. (1396) «بررسی ارتباط گرایش کارآفرینانه با عملکرد شغلی کارکنان در مرکز بهداشت و درمان دانشجویان دانشگاه تهران». پیاورد سلامت. 11(2)، 124-133.
رحمان سرشت، ر؛ آرزمجو، ه (1389). «بررسی ادراک مدیران در بداهه پردازی تصمیمات برای خروج از بحران»، پژوهشنامۀ مدیریت تحول، 2(4)، 1-24.
ضیاء، ب؛ رضوانی، م؛ مبارکی، م. ح؛ تاجپور، م. (1398). «الگوی بینالمللیسازی دانشگاه با رویکرد کارآفرینی (مورد مطالعه: دانشگاههای برتر ایران)» فصلنامۀ علمیـ پژوهشی توسعۀ کارآفرینی، 2(2)، 301-320.
طالبی، ک؛ دهقان نجمآبادی، ع (1392). «تأثیر سرمایههای ساختاری سازمان بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه (مورد مطالعه: شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری اقبال شهر یزد)». فصلنامۀ علمیـ پژوهشی توسعۀ کارآفرینی. 6(3)، 67-86.
مدرسی سریزدی، س. ج؛ عباسپور، ع؛ سخدری، ک؛ غیاثی، ن (1399)، سعید. «شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر دانشگاه کارآفرین (با رویکرد فراترکیب)». مجلۀ علمی مدیریت فرهنگ سازمانی، 18(3)، 425-456.
نیازی، ک؛ عمانی، ا. ر (1399). «شناسایی عاملهای مؤثر بر توسعۀ کارآفرینی سازمانی در شرکتهای خدمات مشاورهای، فنی و مهندسی کشاورزی شهرستان درهشهر، استان ایلام». راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 7(13)، 87-96.
نیکرفتار، ط؛ حسینی، ا (1395). «تأثیر دانش پیشین بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه (مورد مطالعه: آژانسهای گردشگری مشارکتکننده در نمایشگاه گردشگری شهر شیراز)» فصلنامۀ علمیـ پژوهشی توسعۀ کارآفرینی. 9(4)، 731-748.
Adomako, S., Opoku, R. A., & Frimpong, K. (2018). Entrepreneurs’ improvisational behavior and new venture performance: Firm-level and institutional contingencies. Journal of Business Research, 83, 10-18.
Akgu, A. E., Lynn, G. S., & Reilly, R. (2002). Multi‐dimensionality of learning in new product development teams. European Journal of Innovation Management. 57-72
Bakytgul, T. B., Ahmed, M., & Kim, Y. (2019). Corporate entrepreneurship and organizational performance: The moderating role of organizational engagement. Annals of Contemporary Developments in Management & HR (ACDMHR), Print ISSN, 2632-7686.
Bolton, D. L., & Lane, M. D. (2012). Individual entrepreneurial orientation: Development of a measurement instrument. Education+ Training. 54(2/3), 219-233.
Boyer, M. D. (2009). Organizational improvisation within an episodic planning model: A systems perspective (Doctoral dissertation, Capella University).
Brockner, J., & James, E. H. (2008). Toward an understanding of when executives see crisis as opportunity. The Journal of Applied Behavioral Science, 44(1) , 94-115.
Castrogiovanni, G. J. (2002). Organization task environments: Have they changed fundamentally over time?. Journal of Management, 28(2) , 129-150.
Chitsaz, E., Tajpour, M., Hosseini, E., Khorram, H., & Zorrieh, S. (2019). The effect of human and social capital on entrepreneurial activities: A case study of Iran and implications. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 6(3) , 1393.
Cunha, M. P., Cunha, J. V., & Kamoche, K. (1999). Organizational improvisation: What, when, how, and why. International journal of management reviews, 1(3) , 299-341.
Cunha, M. P. E., Kamoche, K., & Cunha, R. C. E. (2003). Organizational improvisation and leadership-a field study in two computer-mediated settings. International studies of management & organization, 33(1), 34-57.
Eisenhardt, K. M. (1989). Making fast strategic decisions in high-velocity environments. Academy of Management journal, 32(3) , 543-576.
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50.
Friedman, R. S., & Förster, J. (2005). Effects of motivational cues on perceptual asymmetry: Implications for creativity and analytical problem solving. Journal of personality and social psychology, 88(2) , 263.
Hamstra, M. R., Van Yperen, N. W., Wisse, B., & Sassenberg, K. (2011). Transformational-transactional leadership styles and followers’ regulatory focus. Journal of Personnel Psychology, 10, 182-186
Higgins, E. T. (1998). Promotion and prevention: Regulatory focus as a motivational principle. In Advances in experimental social psychology (Vol. 30, pp. 1-46). Academic Press.
Ingold, T., & Hallam, E. (2021). Creativity and cultural improvisation: An introduction (pp. 1-24). Routledge.
Klein, L., Biesenthal, C., & Dehlin, E. (2015). Improvisation in project management: A praxeology. International journal of project management, 33(2), 267-277.
Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. Guilford publications.
Lam, T. W. H., & Chiu, C. Y. (2002). The motivational function of regulatory focus in creativity. The Journal of Creative Behavior, 36(2) , 138-150.
Liberman, N., Idson, L. C., Camacho, C. J., & Higgins, E. T. (1999). Promotion and prevention choices between stability and change. Journal of personality and social psychology,77(6) , 1135.
Markides, C. C., & Geroski, P. A. (2004). Fast second: How smart companies bypass radical innovation to enter and dominate new markets (Vol. 325). John Wiley & Sons.
Mousa, F. T., Marlin, D., & Ritchie, W. J. (2013). Configurations of slack and their performance implications: an examination of high‐tech IPOs. Management Decision. 51(2), 225-247.
Mullins, J. W., Mullins, J. W., Mullins, J., & Komisar, R. (2009). Getting to plan B: Breaking through to a better business model. Harvard Business Press.
Penrose, E., & Penrose, E. T. (2009). The Theory of the Growth of the Firm. Oxford university press.
Ravn, S., & Høffding, S. (2021). Improvisation and thinking in movement: An enactivist analysis of agency in artistic practices. Phenomenology and the Cognitive Sciences, 1-23.
Salamzadeh, A., Tajpour, M., & Hosseini, E. (2020). Exploring the Impact of Social Networks on Entrepreneurial Intention. Media Studies, 15(48), 111-124.
Salamzadeh, A., Tajpour, M., Hosseini, E., & Salembrahmi,M(2021). Human Capital and the Performance of Iranian Digital Startups: The Moderating Role of Knowledge Sharing Behaviour, International Journal of Public Sector Performance Management, Ahead of print.
Santos, R. P. (2007). Beyond improvisation: Expressive-creative processes in musical traditions in the Southern Philippines. Indian Musicological Society. Journal of the Indian Musicological Society, 38(22).
Santos, V., & García, T. (2007). The complexity of the organizational renewal decision: the management role. Leadership & Organization Development Journal, 28(4), 336-355.
Sayegh, L., Anthony, W. P., & Perrewé, P. L. (2004). Managerial decision-making under crisis: The role of emotion in an intuitive decision process. Human Resource Management Review, 14(2), 179-199.
Soini, K., Jurgilevich, A., Pietikäinen, J., & Korhonen-Kurki, K. (2018). Universities responding to the call for sustainability: A typology of sustainability centres. Journal of Cleaner Production, 170 , 1423-1432.
Soriano, D. R., & Montoro‐Sanchez, M. A. (2011). Introduction: The challenges of defining and studying contemporary entrepreneurship, 297-301.
Tushman, M. L., & Anderson, P. (1986). Technological discontinuities and organizational environments. Administrative science quarterly, 439-465.
Umrani, W. A., Kura, K. M., & Ahmed, U. (2018). Corporate entrepreneurship and business performance: The moderating role of organizational culture in selected banks in Pakistan. PSU Research Review. 2(1), 59-80.
Zaree Mahrjerdi‚ M., Rezaei‚ M., Arabion‚ A. & Akbari R(2010). Organizational entrepreneurship; Concepts, Implications & Models Innovation & Creation in Science; 1(1).
Zenovia, C. P., & V. Maier (2011). “Entrepreneurship versus intrapreneurship.” Journal Review of International Comparative Management, 12(5), 971-980.